Přemýšlení o lidských vlastnostech

22:29 Posted In Edit This
Nedávno jsme se s kamarádkou o něčem přes ICQ bavili a já jí říkala jak závidím švagrovi jeho krásného koníčka, totiž historický šerm.., ona mi na to odpověděla, že mu to ale přeje, no jenže to já taky.... a jsem hrozně ráda, že dělá něco, co ho baví, ale stejně mu to závidím, protože já na to nemám čas, přeci jen děcka jsou malý, a ani mi nezbývájí peníze .......

Možná jsou to jen výmluvy lenivky lenivý, nevím, ale rozhovor mě vedl k přemýšlení o závisti, proč je vlastně vnímána tak negativně, když může být naopak velice inspirující, protože něco se nám líbí a chceme to taky.





Potud to není nic špatného, ale dál máme na výběr ze dvou možností buď závidíme, ale dotyčnému to moc přejeme, pak to není špatné, třeba nám to pomůže ve vlastní tvorbě, vlatní aktivitě......, ale pokud bychom to dotyčnému nepřáli, pak je to špatné.

Ale to už není o závisti, ale o přejísnosti a nepřejícnosti a to už je jiná vlastnost ;o).